NOWY PORTAL - wersja BETA
mamy już
514redaktorów
o co chodzi w portalu
Kliknij tutaj, aby szukać po branży
dodaj artykuł
ZLECENIA OGŁOSZENIA ZAMÓW REDAKTORA ZAMÓW TEKST KUP ARTYKUŁ
POLECAMY:   Nie dopuść do wypalenia! AIDS pokonany?
 
 
Jesteś tutaj:Strona główna>Lista artykułów>Prezentacja artykułu

SZCZĘŚCIE - WCHŁANIANIE DOBRA

Dodano: 06.08.2015, autor: @wispawel12
kategoria: Zdrowie i Medycyna,  ocena: 5,  rodzaj: Ogólnodostępny
„Jestem większy, lepszy niż myślałem, nie wiedziałem, że jest we mnie tyle dobroci”

Żeby zaradzić naszym negatywnym myślą, nie należy ich tłumić. Kiedy się zdarzają, to się zdarzają. Trzeba wzmacniać doświadczenia pozytywne – a w szczególności wchłaniać je, żeby stawały się trwałą częścią ciebie.
Uwewnętrznianie pozytywów oto, jak to zrobić, w trzech etapach.

1. Przekształcić pozytywne fakty w pozytywne doświadczenia. Dobre rzeczy ciągle dzieją się wszędzie wokół, ale przez większość czasu ich nie zauważamy. Nawet kiedy już to robimy, ledwo je odczuwamy. Ktoś jest dla ciebie miły, dostrzegasz w sobie godną podziwu cechę, rozkwita kwiat, kończysz jakiś trudny projekt – i to wszystko przemija.
Zamiast tego, aktywnie szukaj czegoś dobrego, zwłaszcza w drobnych, codziennych sprawach: w twarzach dzieci, zapachu pomarańczy, wspomnieniach o udanych wakacjach, małym sukcesie w pracy i tak dalej. Skieruj uważną świadomość na wszelkie pozytywne fakty jakie znajdziesz – otwórz się na nie i pozwól by wywarły na ciebie wpływ. To tak, jak z obecnością na bankiecie: zamiast tylko się przyglądać – zacznij wcinać!!!

2. Delektuj się tym doświadczeniem. Jest wyśmienite!!! Spraw, by trwało przez 5, 10 i nawet 20 sekund. Nie pozwól, by twoja uwaga skierowała się ku czemuś innemu. Im dłużej dane doświadczenie utrzymywane jest w świadomości, i im silniej pobudza ono emocje, tym więcej neuronów ulega pobudzeniu i połączeniu, tworząc tym silniejszy ślad w pamięci.
Skup się na emocjach i doznaniach w ciele, ponieważ to one stanowią sedno pamięci utajonej. Pozwól, by to doświadczenie wypełniło twoje ciało i stało się tak intensywne, jak to możliwe. Na przykład, jeśli ktoś jest dla ciebie dobry, niech to poczucie opieki rozleje się ciepłem po całej klatce piersiowej.
Zwróć uwagę na satysfakcjonujące aspekty tego doświadczenia – na przykład, jak dobrze się czujesz, kiedy przytuli cię ktoś, kogo kochasz. Skupienie się na tych nagrodach zwiększa uwalnianie dopaminy, co ułatwia utrzymanie uwagi na danym doświadczeniu i wzmacnia jego neutronalne połączenia w pamięci utajonej. Robisz to nie po to, żeby kurczowo trzymać się nagród – które w końcu przysporzą ci cierpienia – ale raczej, żeby je uwewnętrznić i dzięki temu mieć je w sobie, zamiast sięgać po nie w świecie zewnętrznym.
Możesz również celowo wzbogacić jakieś doświadczenie i w ten sposób je wzmocnić. Na przykład, jeżeli delektujesz się przeżywaniem jakiejś relacji, możesz przypomnieć sobie, jak się czułeś, będąc kochanym przez inne osoby, co pobudzi oksytocyną – „hormon więzi” – dzięki czemu pogłębisz swoje poczucie związku z drugą osobą. Możesz też wzmocnić uczucie zadowolenia po zakończeniu ambitnego projektu, myśląc o wyzwaniach, z którymi musiałeś się zmierzyć.

3. Wyobraź sobie albo poczuj, jak to doświadczenie wnika głęboko w twój umysł i ciało jak ciepło słońca w T – Shift, woda w gąbce albo klejnot umieszczony w szkatułce w twoim sercu. Odprężaj ciało i wchłaniaj emocje, doznania i myśli związane z tym doświadczeniem.
GALERIA

 

OCENA ARTYKUŁU

Pomóż nam budować ranking artykułów, oceń powyższy.
oceń artykuł
średnia ocen
5
Wykonawca: PERSABIO
Wszelkie prawa zastrzeżone

zamknij
zamknij

Czytaj artykuły z wybranej kategorii

kliknij w nazwę kategorii aby przejść do listy artykułów
zamknij

Znajdź specjalistę z wybranej branży

kliknij w nazwę branży aby przejść do listy specjalistów publikujących w niej artykuły